“Geen zorg over brandweer in Stede Broec”

De regionalisering van de brandweer is in goede handen. De motivatie van de vrijwilligers heeft de volle aandacht.

Dat meldt burgemeester Marian Goldschmeding in antwoord op de zorgen die de VVD Stede Broec uit. “We schieten aardig op. De vrijwilligers zijn gemotiveerd en als burgemeester blijf ik daar bij betrokken”. Zij acht de zorgen van de fractie niet nodig, al lijkt de betrokkenheid bij een lokaal korps vanzelfsprekender. “De brandweer blijft ook hier na de regionalisering op kwaliteit en niveau. De inzet van de vrijwilligers is hartstikke goed end at willen we graag zo houden, want ze zijn hard nodig.

Regionale brandweer

Per 1 januari 2014 vormen alle korpsen in de negentien gemeenten in de regio’s West-Friesland, Kop van Noord Holland en Noord Kennemerland een organisatie, de regionale brandweer.

Gerard Zomer, commandant van Hoorn, maar nu ook van de SED-gemeenten zal in de commissie in Stede Broec nog tekst en uitleg geven, aldus Goldschmeding. Hij zal ook de vragen die over de brandweer worden gesteld beantwoorden. Zomer was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: NHD