Joey Leeuwinga met frisse moed aan de slag als lijsttrekker

Op woensdag 16 maart 2022 staan de gemeenteraadsverkiezingen gepland. Op 16 juni jl. tijdens de VVD-ledenvergadering is Joey Leeuwinga verkozen tot lijsttrekker voor de VVD Stede Broec. De leden van de lokale VVD hebben dit tijdens deze vergadering unaniem besloten. De 24-jarige Bovenkarspeler is al vier jaar commissielid en campagneleider voor de VVD. In het dagelijks leven is Joey werkzaam in de Business ICT en hij is vrijwilliger bij het Kermiscomité Bovenkarspel en vv KGB.

De Lutjebroeker fractievoorzitter Mike Lezaire is blij met Joey zijn benoeming: “De VVD in Stede Broec heeft de afgelopen raadsperiode een duidelijk nieuw geluid laten horen, Joey is één van de stemmen die dat geluid brengt. Zo durfden wij kritisch te zijn op het college: tekorten worden nu neergelegd bij inwoners en bedrijven. Dit moet en kan anders. Samen gaan we dat bewerkstelligen!”

Verkiezingsprogramma

De VVD Stede Broec is volop bezig met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. De benoeming van de lijsttrekker is daar een voorbeeld van. De partij is van mening dat Joey met zijn kennis en ervaring uitermate geschikt is en bovendien is hij tot op het bot gemotiveerd. De liberalen zien de komende verkiezingen met veel vertrouwen tegemoet.

Maart 2022 lijkt nog even te duren, maar voor Joey en zijn team is er deze zomer al genoeg te doen: “We zijn inmiddels gestart met het schrijven van ons verkiezingsprogramma met een enthousiast team bestaande uit Mike Lezaire, Wilma Peelen, Jorien Schouten en Ellen Manshanden. We zijn ook al bij veel organisaties langs geweest, zoals Oud Stede Broec, De Zouaven, De Stek en De Wit Transport. Wij vinden het belangrijk om ons programma te baseren op input vanuit inwoners, bedrijven en instanties uit Stede Broec. Uiteindelijk schrijven we dit programma voor hen.”

Trotse lijsttrekker

De kersverse lijsttrekker is trots op zijn benoeming. “Het is een eer en een mooie taak om lijstaanvoerder te zijn van de lokale VVD. We hebben de laatste jaren onze club aardig uitgebreid met jonge, ervaren en ondernemende mensen. Ik kijk er naar uit om samen met de leden te werken aan een nog mooier Stede Broec. De gemeente moet aandacht schenken aan gezonde en realistische financiën en uiteraard moet de leefbaarheid en veiligheid in Stede Broec op peil blijven. We hebben als VVD ook oog voor gezelligheid en steunen graag initiatieven vanuit inwoners en ondernemers”, aldus een enthousiaste Leeuwinga.

Joey vervolgt: “We hebben de laatste vier jaar een duidelijk verhaal laten horen over gemeentelijke financiën, goede zorg en de leefbaarheid. Ik merk dat ons verhaal wordt gewaardeerd door inwoners en ondernemers. Daar ben ik ontzettend trots op! Recente verkiezingsuitslagen laten zien dat er voor onze partij veel potentieel is in Stede Broec. Samen met een mooi team ga ik mij er hard voor maken om dit potentieel ook op lokaal niveau waar te maken.”

Ideeën

De VVD Stede Broec nodigt inwoners en ondernemers uit om contact op te nemen met ideeën of vragen. Dat kan via e-mail: info@vvdstedebroec.nl of rechtstreeks met lijsttrekker Joey Leeuwinga: 06-46190481.