De VVD presenteert met trots haar kandidatenlijst

De VVD Stede Broec heeft haar kandidatenlijst gepresenteerd voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 16 maart 2022 plaatsvinden. Joey Leeuwinga voert de lijst aan, gevolgd door Mike Lezaire. Op nummer drie staat Martien Krijger. De VVD Stede Broec is een liberale volkspartij die bestaat uit een actieve en betrokken groep inwoners die zijn geworteld in Bovenkarspel, Grootebroek en Lutjebroek. “We hebben een representatievevlijst met elkaar samengesteld met mensen uit alle drie de dorpen, ondernemers, jonge mensen, senioren en ga zo maar door. Echt een heel mooie en gezellige mix”, aldus lijsttrekker Joey Leeuwinga.

De kandidatenlijst is tijdens de ledenvergadering op 24 november jl. bij De Wit Transport te Bovenkarspel vastgesteld door de leden. Er staan deze verkiezingen negentien Stede Broec’ers op de lijst namens de VVD. Leeuwinga: “De afgelopen vier jaar hebben veel Stede Broec’ers zich bij ons aangesloten. Een mooie ontwikkeling, want dit geeft dus aan dat we goed bezig zijn. Met elkaar willen we een frisse wind laten waaien door de Stede Broec’se politiek. We hopen dat na de verkiezingen door te kunnen zetten met meer zetels in de gemeenteraad”.

Een enthousiast team

Naast Joey en Mike staan de bekende gezichten raadslid Martien Krijger, raadscommissieleden Ivo Nooter (4) en André Ruijter (5) op de lijst. Daarna komen de nieuwelingen Ellen Manshanden (6), Wilma Peelen (7) en Jorien Schouten (8) naar voren. Oud-wethouder Ton Schuitemaker completeert de lijst als lijstduwer. De rest van de lijst is een mix van nieuwe leden en VVD’ers die al langer actief zijn in Stede Broec. Opvallend is het aantal kandidaten met een agrarische achtergrond, zoals Robbert Karel, Bart Peerdeman en Rob Visser. “Deze kandidatenlijst, samen met het programma, vormen een goede basis om het beleid in de gemeente aan te pakken en haar dorpen mooi en leefbaar te houden. Alle leeftijden en achtergronden zijn goed vertegenwoordigd en we zitten met deze kandidaten in de haarvaten van alle wijken en dorpen. Dit team geeft veel vertrouwen om de verkiezingen mee in te gaan”, vertelt Joey Leeuwinga enthousiast.

De definitieve kandidatenlijst

1. Joey Leeuwinga
  2. Mike Lezaire
  3. Martien Krijger
  4. Ivo Nooter
  5. André Ruijter
  6. Ellen Manshanden
  7. Wilma Peelen
  8. Jorien Plak-Schouten
  9. Peter Hoek
  10. Rob Visser
  11. Robbert Karel
  12. Ruud Specker
  13. Ellen de Jong
  14. Bart Peerdeman
  15. John Vriend
  16. Jaap Sneeboer
  17. Eric-Jan Horstman
  18. Wout Molenaar
  19. Ton Schuitemaker

Via de website en social media stellen we de kandidaten graag binnenkort nader aan u voor.