Lijsttrekker Joey Leeuwinga nieuwe fractievoorzitter

Vanaf 23 maart jl. heeft de VVD-fractie in Stede Broec een nieuwe fractievoorzitter gekregen. Lijsttrekker Joey Leeuwinga (25) volgt Mike Lezaire (28) op. Joey heeft er als lijsttrekker mede voor gezorgd dat de VVD na de verkiezingen van twee naar drie zetels is gegaan in de gemeenteraad. Mike is ruim 1,5 jaar fractievoorzitter geweest en heeft de afgelopen verkiezingen ook een belangrijke bijdrage geleverd aan het uiteindelijke verkiezingsresultaat.

Na de verkiezingen heeft de nieuwe fractie besloten om Joey Leeuwinga te kiezen tot fractievoorzitter. De lijsttrekker uit Bovenkarspel is enorm vereerd en trots om verkozen te zijn: “Het is een enorme eer om aan de slag te gaan voor Stede Broec als fractievoorzitter namens de VVD. Er liggen nogal wat uitdagingen op ons bord, zoals woningbouw, financiën en duurzaamheid. Ik ben er sterk van overtuigd dat we met onze raads- en commissieleden hier de komende vier jaar een verschil in gaan maken.

Raadsfractie

De nieuwe fractievoorzitter vormt samen met de raadsleden Mike Lezaire en Martien Krijger de nieuwe raadsfractie in de gemeenteraad van Stede Broec. Met drie zetels zijn ze de derde partij in de gemeente.

Portret fractievoorzitter Joey Leeuwinga