Nieuwe raadsleden VVD Stede Broec beëdigd

Op woensdag 30 maart jl. zijn onze nieuwe raadsleden tijdens een buitengewone raadsvergadering beëdigd als raadslid voor de gemeente Stede Broec. Joey Leeuwinga (fractievoorzitter), Mike Lezaire (fractiepenningmeester) en Martien Krijger gaan de komende vier jaar de VVD vertegenwoordigen in de gemeenteraad.

“Nogmaals felicitaties aan ODS als winnaar van de verkiezingen en ook aan SP en ELS met allebei een zetel. Ook wil ik al onze kiezers bedanken voor hun steun en vertrouwen”, aldus fractievoorzitter Joey Leeuwinga. “Ik heb er zin in om de komende vier jaar met drie man sterk het VVD-geluid te laten horen in de gemeenteraad.”

Coalitieonderhandelingen

De VVD-fractievoorzitter heeft in de raadsvergadering ook iets gezegd over de coalitie-onderhandelingen: “De VVD wil graag meedoen in een coalitie, want we zijn van mening dat we in de coalitie meer kunnen bereiken dan in de oppositie. Wij nemen uiteraard constructief deel aan de gesprekken, maar zullen zeker onze standpunten op tafel leggen. Want dat is de reden dat onze kiezers op ons gestemd hebben. Hoe de coalitie er uiteindelijk uit komt te zien en of wij daar deelgenoot van zullen zijn, weten we nu nog niet. De VVD gaat vol vertrouwen de coalitieonderhandelingen aan samen met ODS en CDA.”

Nieuwe raadsleden VVD Stede Broec beëdigd

De nieuwe VVD-fractie: Joey Leeuwinga, Mike Lezaire en Martien Krijger.

De nieuwe gemeenteraad van Stede Broec.