VVD zet Reddingsbrigade De Streek in het zonnetje

Elk jaar rond Valentijnsdag zet de VVD Stede Broec een organisatie of bedrijf in het zonnetje. De liberalen hebben deze keer, samen met de Provinciale Statenfractie, een taart overhandigd aan de vrijwilligers van Reddingsbrigade De Streek. Op dinsdag 14 februari is de VVD langs geweest bij clubgebouw De Bink in Grootebroek. De liberalen waarderen de inzet van de reddingsbrigade en staan stil bij het vijftigjarig jubileum van de vereniging.

Burgemeester Wortelboer heeft begin dit jaar herdenkingsmunten uitgereikt aan leden van de reddingsbrigade die hebben geholpen bij de overstromingen in Limburg in de zomer van 2021. De uitreiking vond plaats in het gebouw van de reddingsbrigade in Grootebroek. In totaal zijn er in Limburg en België van de Nederlandse reddingsbrigades ongeveer 700 vrijwilligers ingezet.

VVD trots op mensen die voor de gemeenschap werken

De VVD in Noord-Holland reikt al jarenlang op Valentijnsdag door de hele provincie taarten uit om mensen in het zonnetje te zetten. De VVD Stede Broec heeft er in het licht van de aanstaande verkiezingen voor gekozen om dit jaar samen met de provinciale fractie op te trekken. Volgens Statenlid Bas de Wit uit Andijk is het niet voor niets dat de provinciale VVD op deze manier haar waardering uitspreekt. “Mensen die op deze manier een bijdrage doen aan onze samenleving worden niet altijd gezien. Terwijl hun inzet zo belangrijk is voor een mooi Westfriesland. Hoewel deze vrijwilligers het misschien vanzelfsprekend vinden, mag daar best wel eens waardering voor worden uitgesproken.”

“Reddingsbrigade De Streek is een mooie club hechte en enthousiaste vrijwilligers. Naast het verenigingsleven doen ze nuttig werk met veiligheid voorop. Elke reddingsbrigade in Nederland heeft zich tot taak gesteld om het redden van drenkelingen te bevorderen. We zijn ook trots dat de reddingsbrigade in Stede Broec in 2023 haar vijftigste verjaardag viert”, aldus VVD-fractievoorzitter Joey Leeuwinga. Bas de Wit reikte de taart, samen met Joey, Ivo Nooter en Wilma Peelen namens de VVD Stede Broec, uit aan voorzitter Bob Koelman.