Wethouder Philippe van Ham opent café JC Inventas

Het jaar is goed begonnen voor jongerencentrum Inventas in Grootebroek. Het dagelijks drukbezochte jongerencafé was toe aan een opknapbeurt, daarom werd afgelopen kerstvakantie het interieur grondig onder handen genomen door vrijwilligers, medewerkers en vakmensen. De officiële opening is op dinsdag 27 februari jl. gedaan door VVD-wethouder Philippe van Ham.

“Het was de bedoeling om ons café een look te geven die meer lijkt op een huiskamer. Eentje waarin iedereen zich thuis kan voelen” aldus coördinator en jongerenwerker Jillis Vermeulen. “Dat was hard nodig, want het vorige interieur had veel weg van de zero’s, inmiddels ruim 20 jaar geleden.”

Vrijwilligers, medewerkers en vakmensen staken de handen uit de mouwen op aanwijzing van interieurstilist Jenny Kaagman. Zij bedacht de moswand boven de bar, de neonletters met JC Inventas, maar ook de schilderingen op de deuren. Ze hebben met beperkte middelen veel bereikt. Het leek een beetje op een kroeg, nu is het een eigentijds jongerencafé, waar iedereen zich thuis voelt. Mooi om te zien dat dit nu echt een keer vanuit de mensen zelf is gekomen.

Opening

JC Inventas is het jongerencentrum van Stede Broec, waar jongeren in de leeftijd van 10 tot 25 jaar kunnen samenkomen. Ze kunnen hier diverse dingen doen zoals darten, poolen en air-hockeyen, maar de jongeren kunnen ook zelf activiteiten organiseren. Denk hierbij aan DJ-avonden, themafeesten of game-toernooien. Alle jongeren zijn welkom, ongeacht leeftijd, geloofsovertuiging, opleidingsniveau, geaardheid of gender.

Wethouder Philippe van Ham overhandigde de jongerenwerkers bij de symbolische opening een groot bord met de openingstijden van het jongerencafé: alle dagen door de week van negen tot vijf. Hij benadrukte dat het café, door al zo lang te bestaan, zijn kracht wel bewezen heeft. De chillplek, maar ook de activiteiten, geven er een extra boost aan.

Philippe van Ham bij JC Inventas