EHBO Stede Broec krijgt liberale taart

Hulde aan de vrijwilligers van de EHBO, vindt de VVD in Stede Broec. Dus werd deze vrijwilligersclub deze week verrast met liberale taart.

Tijdens de jaarvergadering van de EHBO in Stede Broec kwam de partij onlangs onverwacht op bezoek. De VVD deelt ieder jaar een taart uit aan een vereniging die belangrijk is voor de gemeenschap in Stede Broec, benadrukt voorman Martien Krijger.

De VVD ziet in dat deze vereniging voorwaarde is voor het slagen van evenementen in de gemeente. Waar de bezoeker van een evenement plezier heeft, waakt de EHBO over het evenement om de gezondheid en fitheid van de bezoeker. Zonder EHBO geen evenement.

Feestje

Krijger: ,,Als jij een feestje hebt, is de EHBO dus aan het werk.’’ De club in Stede Broec bestaat uit 101 mensen, van wie 45 heel actief. Die verzorgen cursussen als reanimatie, zijn Lotusslachtoffer, maar onderhouden ook de AED’s in de gemeente. Daar was laatst discussie over, omdat ze niet goed zouden werken, wat overigens niet het geval bleek. Krijger: ,,Zo kregen wij ze in beeld en toen beseften we dat ze als vrijwilligers heel veel goeds doen. Dus verdienen ze wel een opsteker!’’

Bron: NHD