VVD Stede Broec bedankt vrijwilligers Oranjecomité

In de week van Valentijnsdag heeft de VVD Stede Broec het Oranje Comité Grootebroek en Bovenkarspel bedankt voor haar inzet de afgelopen jaren. In het kader van Valentijnsdag hebben de liberalen ook dit jaar weer taart uitgedeeld.

Het Oranjecomité organiseert al jaren Koningsdag, voorheen Koninginnedag, in Grootebroek. De laatste twee jaar organiseren de vrijwilligers ook de vrijmarkt in Bovenkarspel. Nadat vorig jaar de drie Zonnebloemafdelingen in Stede Broec in het zonnetje zijn gezet, heeft de VVD Stede Broec dit jaar gemeend om de Oranjecomités in het zonnetje te zetten.

“Elk jaar genieten we in Stede Broec met volle teugen van Koningsdag. Onbekommerd loop je over de rijweg en kijk je vol bewondering naar een versierde fietsenoptocht of naar mensen die allerlei capriolen uithalen zoals bij het kratstapelen of bij het klimmen in een wand. Even een gratis ijsje meepikken onderweg naar het parcours van de scouting. Een glas heffen op de koning of op je vriendengroep. Om je heen alleen maar blije gezichten en alles loopt soepel en veilig”, aldus Ton Schuitemaker.

Vrijwilligers

Velen van ons staan er niet bij stil, maar de gehele dag wordt tot in de puntjes verzorgd door een handje vol vrijwilligers: de Oranjecomités. Deze mensen zijn al vanaf het vroege najaar vele avonden na hun werk bezig om Koningsdag tot een geslaagd feest te maken. Geheel belangeloos, voor de inwoners van Stede Broec en omgeving. Attracties reserveren, beveiligers regelen, vergunningen aanvragen, sponsoren aantrekken, collecten organiseren en lopen en ga zo maar door. En op de dag zelf al om 04.00 uur aanwezig zijn tot aan de late uurtjes in de avond om alles in goede banen te leiden.

“Zonder vrijwilligers gaan veel evenementen niet door of worden ze simpelweg te duur door betaalde krachten. Vrijwilligers, de mensen die het voor anderen mogelijk maken, het cement van de samenleving; zonder kunnen we niet. Vrijwilligers mogen daarom best in het zonnetje gezet worden. Jaarlijks worden deze mensen door de VVD Stede Broec met een taart gehuldigd. Dit jaar zijn het zeer terecht de Oranjecomités”, aldus Martien Krijger.

Taart

Tijdens een vergaderavond verraste VVD’ers Ton Schuitemaker, André Ruijter en fractievoorzitter Martien Krijger de club met vrijwilligers met een overheerlijke taart van de lokale bakker.

Het Oranje Comité Grootebroek heeft de taart in dank aanvaard. “Martien, Ton en André zijn onverwachts langs geweest tijdens onze maandelijkse vergadering met een overheerlijke taart. Wij danken de VVD Stede Broec voor dit gebaar.” Het comité wil via deze weg nog een oproep doen. “Extra handen zijn altijd welkom!”

Het Oranjecomité Lutjebroek was helaas niet bereikbaar om de taart te ontvangen. Het was deze club ook van harte gegund.

Martien, Ton en André van VVD Stedebroec zijn onverwachts langs geweest tijdens onze maandelijkse vergadering met een…

Geplaatst door Oranje Comite Grootebroek en Bovenkarspel op Zondag 17 februari 2019