VVD pleit voor meer actie ‘on demand’ in Stede Broec

Als een groep inwoners in Stede Broec vraagt om een special actie, dan moet dat geregeld kunnen worden. De VVD van Stede Broec introduceert in haar verkiezingsprogramma het begrip ‘on demand’. Martien Krijger: “Wij moeten vaker gehoor geven aan wat de inwoners willen. Als een hele groep vraagt om controle, bijvoorbeeld op een notoire hardrijder, dan moet dat wel worden opgepakt”.

Grote Groep

Te vaak verschuilen gemeenten  of politie zich volgens de liberalen nu nog achter regels. “Als een grote groep klaagt – of specifiek vraagt om een verbetering van de veiligheid door bijvoorbeeld snelheidscontroles te houden of een een-richtingverkeer in te stellen- dan moet dit worden opgepakt. En in het driehoek-overleg worden ingebracht. Nu nog worden te vaak mensen met een kluitje in het riet gestuurd: los het onderling maar op. Op de Spoorsingel zijn bewoners bezig zich te organiseren, omdat zij zich zorgen maken over de te hoge snelheid van het verkeer. “Maar ik loop al langer rond met het idee dat dit soort initiatieven serieus genomen moet worden”.

Veiligheid staat hoog in het vaandel van de VVD. Maar ook het eigen initiatief van de burger. Zo pleit de fractie tevens voor het door huiseigenaren zelf aanwijzen van referentie woningen voor de bepaling van WOZ. “Laat mensen zelf aangeven waar hun woning mee te vergelijken is. Ga met die mensen om tafel. Dat scheelt ook een hoop ergernissen en bovendien de gemeente veel kosten omdat de bezwaren zullen afnemen”.

Met een herintroductie van de starterslening denkt de partij de doorstroming op de huizenmarkt te stimuleren. En daarmee iets te doe naan de wachtlijsten van 2.5 jaar in Stede Broec. Verder pleiten de liberalen voor woonvormen als StedeBorgh en meer kangoeroewoningen.

Sponsors

Ook over de kunstgras voor voetbalclub Zouaven en KGB heeft de VVD nagedacht. “Het is een reële vraag, maar alleen als de financiën het toelaten. Er moet wel budget zijn en dat is momenteel een probleem in Stede Broec. De liberalen denken dat gezamenlijk een oplossing moet worden gevonden. Krijger is een voorstander van sponsoring. Het is vanuit de club ook een stimulans richting de gemeente: “Wij hebben dit verzameld, wat kunnen jullie doen?!”

Bron: NHD